חדשות המוסיקה • סיכום שבועי

אסתי חדד Comments Off on חדשות המוסיקה • סיכום שבועי
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מנדי ג'רופי חוזר לרחבות הריקודים, האלבומים האידיאליים ל"עד דלא ידע", אביאל גראוכר ואלי שטרייכר הבנים של… לא נופלים רחוק מהעץ ודוד סיטבון מצליח לרגש.
חדשות המוסיקה במהדורה מורחבת מתוך התכנית מוצ"ש מוזיקלי עם יוסי אייזנטל, מעכשיו גם במהדורה אינטרנטית.

מאת: יואב דיליאון ודוד קליגר

דוד סיטבון, הזמר שזכור לנו בשל כך שעצרו אותו על לא עוול בכפו יוצא בסינגל נוסף לקראת האלבום הבא שם השיר "בניין עדי עד", יעקב מנשה הלחין, יובל סטופל עיבד.

[audio:/wp-content/uploads/2012/02/david_sitbon_binyan_adey_ad.mp3|titles=david_sitbon_binyan_adey_ad]

עטיפת הסינגל החדש

בכ"א אדר הקרוב יחול יומא דהילולא של בעל הנועם אלימלך רבי אלימלך מליז'ענסק זכותו יגן עלינו, באותו היום גם ימלאו 63 שנים ליסודה של ישיבת המתמידים – קהל עדת ירושלים, בראשות הרה"ג ר' לייב מינצברג שליט"א. לכבוד סדרת האירועים שעתידים להתקיים, יוצא אלבום חדש שיכיל בין השאר שני לחנים חדשים אותם הלחין מרדכי אלבוים ועיבד מיודעינו שוע פריד, האחד הוא השיר "עוד ישמע" אותו מבצע ר' משולם גרינברגר, והשני שמו "רצה ה' אלוקינו" בביצועו של הנער בזמן הקלטת השיר – לפני כשנתיים – אלי שטרייכר.

[audio:/wp-content/uploads/2012/02/bchora_meshulam_grinberger.mp3|titles=bchora_meshulam_grinberger] [audio:/wp-content/uploads/2012/02/bchora_eli_shtraicher.mp3|titles=bchora_eli_shtraicher]

הזמר ינון טייב שאך לפני זמן לא רב ראה אור סינגל הבכורה שלו, יוצא בסינגל שני מתוך האלבום שבדרך, "בינתיים" שמו, השיר נכתב בהרי ירושלים תוך כדי התבודדות, ומעביר לנו מסר של תקווה והתחדשות.

[audio:/wp-content/uploads/2012/02/bchora_ynon_taib_beintaim.mp3|titles=bchora_ynon_taib_beintaim]

הנה זה הגיע: סינגל חדש וקצבי של שמואל הררי, "ה' מלך" שמו, מילים ולחן: אורלי רוזנצוויג, עיבוד: דוד ביתן, ועל המיקס: יניב בלאס.

[audio:/wp-content/uploads/2012/02/bchora_shmuel_harari_melech.mp3|titles=bchora_shmuel_harari_melech]

ביום חמישי התחתן בשעה טובה רפאל אריה וייס, בנו של הזמר הויז'ניצאי המיתולגי אברומי וייס, לכבוד החתונה יצאו שני שירים חדשים אחד מהם שמו "אודה" ומבוצע ע"י החתן עצמו, השני "שושנת יעקב" ומבוצע ע"י ר' אברומי וייס.

[audio:/wp-content/uploads/2012/02/shoshanat_yaakov_avrumi_weis.mp3|titles=shoshanat_yaakov_avrumi_weis]

מוישי קרויס, האיש, האולפן והקולות מארה"ב, יושב לו באולפנו, כשלפתע נכנס ומפתיע אותו חבר העונה לשם ר' שלמה הערש עקשטיין, ואומר לו שיש לו ניגון מיוחד חדש על המילים שאנחנו הולכים לשמוע החודש הזה בלי סוף – "משנכנס אדר מרבים בשמחה"… וכך במקום בלי הרבה הכנות הם הקליטו את השיר, ולו בשביל לזכות את עם ישראל בקצת שמחה.

לפני חודש נפטר לא עלינו בפתאומיות הרב שמעון גבאי זצ"ל מנתניה, הזמר בריו חקשור, שהיה מתלמידיו, כתב והלחין במלאות השלושים שיר לזכרו. בקלידים מלווה את בריו אביאל גראוכר (הבן של..), שגם תורם מקולו במהלך השיר, עוד מלווים את בריו בחורים מישיבת "עטיר'ס" בירושלים.

[audio:/wp-content/uploads/2012/02/nafla_bario-chakshur.mp3|titles=nafla_bario chakshur]

יגאל צליק, הוציא לפני 20 שנה אלבום בשם 'חגיגת העשור', שהכיל מניגוני המלחין הזמר והמעבד דודי רוזנברג, כעת חוזר רוזנברג באלבום שני אותו הוא הלחין עיבד וגם שר כשהוא מצרף אליו את בנו הרשל'ה ומיטב הזמרים, ביניהם, שלומי גרטנר.

פורים מגיע ואיתו רעיונות בשפע, זמר מחו"ל בשם שימי שטאובר יוצא ברצועה מוסיקלית פורימית "בקול מכל קול" בה הוא מחקה כל מיני זמרים החל ממב"ד עבור ביעקב שוואקי וכלה ביום השמיני ועוד ועוד כיד ה' הטובה עליו… פורים אכן מתקרב.

למה אהרון רזאל מתחפש?

בכל שנה, כשמגיע חודש אדר, יודעים חבריו של אהרון רזאל שהנה, בתוך מספר ימים תגיע ערכת משלוח המנות המוסיקלי שלו. כידוע בכל שנה, עוזב רזאל את כל הפרויקטים שהוא שרוי בהם – לטובת שיר חדש המחולק חינם "כדי להרבות את שמחת הפורים"… רזאל מספר שהכול החל משיר אחד שהקליט וחילק לשכנים בתור משלוח מנגינות, וכך התווספו והצטברו בארון הממתקים עשרה שירי אדר, וזו הזדמנות חגיגית להפקת דיסק אוסף. אך לא רק זה, באוסף גם ישנם שני שירים חדשים לכבוד השנה הזו, השיר החדש הראשון נקרא "עושה שתהיה יהודי", שיר שהומצא והולחן בשמחת בית השואבה בירושלים, השיר השני במשלוח המנות ("מיעוט 'מנות' – שתיים") הוא חידוש לניגון "תשועתם" של רבי שלמה קרליבך, ניגון שהוא לא הקליט מעולם, אך הוא נמצא בהקלטה פיראטית על קלטת נדירה ומאובקת באיזה מרתף.

[audio:/wp-content/uploads/2012/02/aharon_razel_karlibach.mp3|titles=aharon_razel_karlibach]

אהרון רזאל מתארח במוצ"ש מוזיקלי

הופעה חיה "רזאלית" במוצ"ש

ד"ר איתן בירנבאום, הוא פסיכולוג קליני במקצועו, אך גם מלחין ויוצא כעת באלבום חדש בשם "שיר חדש" המכיל בין השאר גם כמה שירי שבת, העיבוד של ראובן חיון.

סינגל נוסף ומרענן מבית אולפנו של מישל פרדס – "שים שלום" נקרא השיר והוא בעיבודו המוצלח של אבי סינגולדה. מילות השיר מתוך תפילת שמונה עשרה וכמו בשירים הקודמים, מישל לא מתפשר ומצליח שוב להוציא שיר מסקרן ומפתיע.

התווים שיהפכו ל"טיש" - צילום: חיים חזין

המפיק חיים חזין ממשיך למרות הקושי השיווקי בענף המוזיקה, רק בשל האידיאולוגיה הברסלבית, והוא עובד על דעם רבינס' טיש 3.

פורים מגיע ואיתו ההפקות החדשות… "שמחת חיים", כך נקרא אלבום חדש מבית המפיק המוזיקאלי נפתולי שניצלר, בו מככבים מיטב הזמרים, ביניהם: מנדי ושרולי ורדיגר, שלוימי טויסיג ועוד ועוד, האלבום מופץ בחו"ל ע"י אדרת מיוזיק, ובקיצור… משנכנס אדר מרבין ב…"שמחת חיים".

אלי מונסי שמידי פעם מפנק אותנו בסוכריות תוצרת חו"ל, שולח לנו הפעם שיר שיצא לכבוד חתונת חברו, החתן שלמה זאב גולדנברג, גם החתן הזה מתנדב באותם ארגונים בו מתנדב גם אלי, כמו "ידידים", וגם ארגון המקביל לזק"א שנקרא "מתעסקים" שמו וכדו', ולכבוד חתונתו הולחן וחובר שיר זה, ע"י יהושע קיש מראשי הארגון, כשהוא גם מבצע אותו יחד עם האחיין של ליפא הזמר שרולי גרין.

לכל אלו ששאלו להיכן נעלם הזמר מנדי ג'רופי ולמה לא שומעים עליו, אנו נספר לכם היום שמנדי סבל מיבלת מעיקה בגרון שהפריעה לו לשיר ולסיים את האלבום, בימים אלו הוא כאמור החלים ואף יוצא בסינגל חדש, "ישמח" שמו, אותו הלחין ועיבד משה לאופר, שלא מפסיק לחדש ולהפתיע בתקופה האחרונה.

[audio:/wp-content/uploads/2012/02/ismach_mendy_jarufi.mp3|titles=ismach_mendy_jarufi]

האמרגן אהרון טיטלבוים מחו"ל מגיש אלבום חתונה חדש של שלוימי דאסקאל, "דאנס מיט שלוימי", בעיבוד של ישראל לאם ובליווי מקהלות "שירה" ו"המשוררים", כשעל הכלים נגנים מן השורה הראשונה.

[audio:/wp-content/uploads/2012/02/shlomi_daskal_simcha.mp3|titles=shlomi_daskal_simcha]

"בכיתי צעקתי" כך נקרא הסינגל הראשון מתוך אלבום הבכורה של הלהקה החדשה יא בה YE. ישי לפידות כתב והלחין, עמירן דביר עיבד.

דניאל זמיר הסקסופוניסט ואמן הגאז עובר לעמדת הזמר ממשיך להוציא סינגלים לקראת אלבום הסולו הראשון שלו. קבלו עוד סינגל, ביצוע מחודש לשיר "בצהרי היום" אותו כתב מאיר אריאל ז"ל והלחין דוד ברוזה, העיבוד כמובן של זמיר עצמו.

הזמר יואלי פאלקאוויטש משיק בימים אלו אלבום בכורה – "מהר", האלבום מגיע עם קליפ מרקיד על השיר "ערבים". ובשבילכם, השמעת בכורה של השיר "שמע השם" לחן של יוסי גרין, עיבוד שוע פריד.
[audio:/wp-content/uploads/2012/02/yoeli_palkevirs_shema_hashem.mp3|titles=yoeli_palkevirs_shema_hashem]

שיהיה במזל טוב…
למפיק גרשי מושקוביץ להולדת הבת.
לזמר הויזניצאי אברומי וייס לנישואי בנו ארי.
לסגן מנהל התוכניות חיים פלאם להולדת הנכד.
לזמר דורון ברדא לרגל יום הולדת.
לאיציק אשל להולדת הבן ולאח שלום אשואל להולדת הבן.

יש לכם חדשה מוזיקלית שתעניין אותנו? שלחו למערכת חדשות המוסיקה.



0 תגובות